Olá pinguins,
O site de notícias The Guardian fez recentemente uma matéria sobre segurança na internet, e como já era de se esperar, teve a citação do Club Penguin na matéria em questão!
O site de notícias The Guardian fez recentemente uma matéria sobre segurança na internet, e como já era de se esperar, teve a citação do Club Penguin na matéria em questão!
Disney is launching internet safety campaigns targeting 100m children and parents in Europe, the Middle East and Africa based on its Club Penguin virtual world, capitalising on the recent paedophile scandal surrounding rival Habbo Hotel.
Disney says it will put up £3m of media to support the campaigns: essentially advertising space on its TV channels, websites and magazines across the EMEA region, as well as on Club Penguin and its other virtual worlds.
Club Penguin co-founder Lane Merrifield – now executive vice president of Disney Online Studios following Disney's $350m acquisition of the virtual world in August 2007 – announced the initiative in a keynote speech at the Children's Media Conference in Sheffield.
A matéria fala que a Disney está investindo uma média de 3 milhões de Libras (aproximadamente 9,5 milhões de reais) na segurança do Club Penguin, além fazer uma breve comparação com o Habbo Hotel, que recentemente teve inúmeras acusações de ser fonte de pedofilia na web.
Enfim pessoal, vou ficando por aqui. Abraços, e até a próxima!
~Tomaz127
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